2016. január 21., csütörtök

Paks, atomerőmű, taxis, önzés, Juncker, olaj, oroszok



Orbán Viktor a paksi bővítésről tárgyalt a GE alelnökével


Cselényi Gy.: megjegyzése:

Érthető, hogy rengeteg nagy és híres külföldi cég szeretne bekapcsolódni a paksi atomerőmű bővítésébe. Ha lehetőségük nyílik rá, vagyis sokan találják meg annak kapcsán számításukat, akkor talán egyre kisebb lesz az esély arra, hogy valaki elgáncsolhassa a beruházást. De reméljük, a magyar és az orosz cégek is kellő mennyiségű és színvonalú tevékenységhez jutnak. Az erőmű bővítésével szerintem mindenképpen jól jár Magyarország, s nem is kicsit, hanem nagyon!

xxxx

Szaúd-Arábia célja az olajár alacsonyan tartásával az amerikai palaolaj terjedésének megtörése, ugyanis a magasabb amerikai kitermelési költségek miatt a tengerentúli olajipari cégek a tervek szerint bedobják a törülközőt. 
Szaúd-Arábia másik dédelgetett álma, hogy Oroszországot is két vállra fekteti. Az alacsony olajár miatt Moszkva jobban szívja a fogát, mint az Európai Unió embargója kapcsán.


Az az érzésem, Szaúd-Arábia nehézsúlyú öklözőkkel kezdett ki. Jóllehet, a keze ügyében tudja az olajfegyvert, de mi történik, ha az gyengének és hatástalannak bizonyul? 

xxxx

Jean-Claude Juncker, az Európai Bizottság elnöke arra szólított fel, hogy mindent meg kell tenni a schengeni övezet megmentése érdekében. A luxemburgi politikus hangsúlyozta: felül kell emelkedni a „nemzeti önzésen”, s vissza kell térni az építés és szolidaritás.


Cselényi Gy. megjegyzése: Úgy látszik, Juncker úr gondolkodásában a nemzeti érdek érvényesítése egyenlő az önzéssel. De az emberek többsége bízik abban, hogy a szolidaritásnak nem kell egyenlőnek lennie a teljes önfeladással és megsemmisüléssel.

xxx

Nagy gondban a taxisok
A taxisok hangsúlyozták: nem politika célú demonstrációt tartanak, hanem az Uber közösségi sofőrszolgáltatás ellen tiltakoznak.


Cselényi Gy. megjegyzése: Nehéz ügy, mert amit technikailag meg lehet csinálni, le lehet bonyolítani, annak nehéz útját állni, hozzanak akármilyen törvényt, vagy előírást. Szerintem ez olyan, mint az országok közötti lehallgatási botrány. Amit technikailag meg lehet valósítani, azt valamilyen formában úgy is folytatják, úgy vélem, hiába tiltás és a fogadkozás, hogy soha többé....
Megértem a taxisokat is, mert az efféle fuvarszervezés és -szolgáltatás tönkreteszi őket, de nehéz lehet ellene tenni. És az is tény, az emberek nagy része a taxitarifákat lassan megfizethetetlennek véli. S ha a vélemény általánossá válik, akkor előtérbe kerülnek az alternatív variációk.
A taxisblokáddal meg vigyázzunk, mert azzal kapcsolatban vannak bizonyos emlékeink.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése