Evangélium! Az evangéliumot általában a vallással, Jézussal összefüggésben szokták emlegetni. Az evangélium görög eredetű szó, a jelentése: jó hír, örömhír.
Számomra az evangéliummal szinte
egyenértékű volt több, minden bizonnyal a kormánykörökből származó hír, amelyek
az ország gazdaságának fejlesztési terveiről szóltak.
Örömmel és elégedettséggel tölthet el
bennünket az, hogy a kormány jottányit sem vesztett aktivitásából, kezdeményező
képességéből. Nem arra törekszik, hogy pusztán egyik napot tolja a másik
után, meg valamiképpen kibekkelje ciklusidejét, hanem nagy ívű terveket
szövöget.
Nézzünk közülük néhányat dióhéjban, a
Magyar Idők című lap segítségével.
http://magyaridok.hu/gazdasag/atfogo-kozlekedesfejlesztes-kezdodik-magyarorszagon-425914/
http://magyaridok.hu/gazdasag/atfogo-kozlekedesfejlesztes-kezdodik-magyarorszagon-425914/
A legnagyobb értékű
közlekedésfejlesztési projekt keretében a Budapest–Hatvan vonalszakasz
korszerűsítésére, valamint az egységes európai vonatbefolyásoló rendszer (ETCS
2) kiépítése Rákos–Hatvan között 156 milliárd forintot fordít a kormány. A
beruházás keretében a Keleti pályaudvar–Kőbánya-felső állomás közötti vasúti
vonalszakaszon egy harmadik vágányt létesítenek. Emellett a Rákos–Hatvan
közötti vasúti vonalszakasz vasúti pályáját és a biztosítóberendezéseit
korszerűsítik, valamint az ETCS 2 szintjének megfelelő vonatbefolyásoló
rendszert építenek ki.
A ferihegyi repülőteret bekapcsolják
a kötött pályás hálózatba 114,4 milliárd forintért. A Liszt Ferenc nemzetközi
repülőtér vasúti kapcsolatának kialakítása érdekében a projektjavaslat a
Budapest–Monor vasúti vonalszakasz mentén két megelőző vágány (kitérő)
építésére irányul úgy, hogy a repülőtér kötött pályás kiszolgálása is
megvalósuljon – áll a kormányrendelet mellékletében. Fedélzeti vonatbefolyásoló
berendezéssel (ETCS L2-BL2) látnak el 10+25 mozdonyt azért, hogy azokat a TEN-T
vasúti törzshálózaton és a főbb áruszállítási korridorokon üzemeltetni
lehessen. Erre a célra 4,9 milliárd forint uniós forrást fordítana a kormány.
A Hegyeshalom–Rajka vasútvonal
korszerűsítésének előkészítő munkáira 700 millió, a Győr–Sopron vasútvonal
fejlesztésére, a kiviteli tervek készítésére 2,6 milliárd, a
Szombathely–Zalaegerszeg közvetlen vasúti összeköttetés megteremtésének
előkészítésére 300 millió forintot igényel a kormány. A Déli összekötő vasúti
Duna-híd korszerűsítése 45 milliárd, a Gubacsi vasúti híd átépítésének
előkészítésére 393,7 millió forint szükséges.
Egy következő határozat arról
rendelkezik, hogy tervet kell kidolgozni a dunai áruszállítás erősítésére a
TEN-T kikötői infrastruktúrafejlesztések révén, különös tekintettel a komáromi
kikötőre. Az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz forrásából 416,5 millió
forintot irányoznak elő erre a célra. A cseppfolyósított földgáz (LNG) belvízi
hasznosítása infrastruktúrájának előkészítésére, valamint az első fix és mozgó
töltőpont megvalósítására négymilliárd forintot igényel a kormány. A
projektjavaslat célja az LNG dunai üzemanyagtöltő állomásának megvalósítása
hajók számára Csepel Szabadkikötőnél, valamint egy úszó ellátóhajó létesítése.
Érdekesség, hogy az állami
fejlesztések között egy magáncég projektje is feltűnik: a kormányhatározat
rendelkezik egy futópálya-túlfutást megelőző rendszer (ROPS) beszerzéséről,
rendszerbe állításáról a Wizz Air Airbus A320-as típuscsalád repülőgépein 2,2
milliárd forint értékben.
xxxxx
Másik hír, hogy erőteljesebb
növekedési pályára állna az MVM csoport, ezért új stratégiát dolgoznak ki,
amelynek középpontjába a nemzetközi terjeszkedés, illetve a szolgáltatások
bővítése kerül.
- See more at:
Cselényi György megjegyzése: Így
kell...! Ha van erő, tudás, tapasztalat, lóvé és kölcsönös előnyökön alapuló
érdekeltség, akkor miért ne lehetnének a magyar cégek sikeresek más országokban
is?
xxxxxxxxxx
Cselényi Gy. megjegyzése: Ezek óriási tervek, elképzelések, sőt részben már valóság.
Az említett projektek megvalósítása hatalmas
előnyökkel kecsegtetik nem csak Magyarországot. Bennünket, pedig abbeli
hitünkben erősítenek meg, hogy Magyarország nem volt, hanem lesz, méghozzá nem
is akárhogyan és akármilyen értelemben. Minden jel arra vall, hatalmas
lehetőségek rejlenek hazánk Európa közepén történő elhelyezkedéséből, meg
abból, hogy igen fontos közút és vasútvonalak húzódnak és fognak húzódni
területünkön, a vízi és légi közeledési alkalmakról nem is beszélve. A magyarok szorgalmáról, tehetségéről most ne is ejtsünk szót!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése